شکل ظاهری مستربچ و محصول
در انتخاب مستربچ ، شکل ظاهری هم مهم است . اول شکل ظاهری که مستربچ به محصول میدهد (پوشانندگی مستربچ و پخش شوندگی مستربچ را بخوانید و بعد این قسمت را ادامه دهید) و بعد شکل ظاهری خود مستربچ
شکل ظاهری محصول
شکل ظاهری که مستربچ به محصول میدهد مهم است و از نظر زیبایی بصری میتواند باعث خرید یا نخریدن محصول توسط مشتری شود. هرچقدر محصول تولید شده با مصرف کننده نهایی در ارتباط باشد زیبایی بصری مهمتر میشود . تصور کنید یک محصول آرایشی و بهداشتی با کیفیت عالی در یک ظرف پلاستیکی با کیفیت اما کدر و بد رنگ بسته بندی شود . چقدر احتمال خرید مشتری وجود دارد. در بسته بندی، رنگها و کیفیت ظاهری آنها میتواند مشتری را جذب نماید مخصوصا در قفسه های فروشگاه های بزرگی که فقط بسته بندی است که مشغول بازاریابی است!
شکل ظاهری مستربچ
مثل قدیمی است که میگوید رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون ، این موضوع در مستربچ هم هست البته نه با معیار بازار سنتی که میگویند ما مستربچ را ببینیم میشناسیم! این غلط است چون روشی که این عزیزان در شناخت ابتدایی مستربچ اعمال میکنند (مثل زیر دندان گذاشتن ، آتش زدن ، روی کاغذ سفید خط کشیدن و …) به هیچ وجه قابل قبول نیست . این مدل تست مستربچ بیشتر شبیه خرید هندوانه در شب یلدا است که معمولا هم خراب از آب در می آید! صحبت ما شناخت دانه بندی و تکنولوژی پشت آن مستربچ است آن هم به صورت اولیه ، یعنی وقتی مستربچی به دست شما رسید که از نظر نظم در سایز دانه بندی ، وجود نداشتن دانه های سوخته ، وجود نداشتن پلیسه ، سرایت نکردن سریع رنگ به دستان شما و … مورد قبول بود ، میتوان گفت از نظر شکل ظاهری مورد تایید است اما این فقط به منزله شروع فرایند تست است نه همه آن.
در نظر داشته باشید دانه بندی مستربچ های تولید شده با دستگاه هایی که مدل واتررینگ (رینگ واتر) هستند اغلب نامنظم است اما آن هم حد و حدودی دارد و نمیشود هر بدی را به پای مدل دستگاه نوشت.
امــا در دانه بندیهای مستربچ هایی که با دستگاه های استرند و یا آندرواتر تولید شده اند نظم بیشتری از نظر سایز وجود دارد . این یعنی کالیبره بودن دستگاه و دقت تولیدکننده آن. مهم است چه کسی مستربچ را تولید میکند، یک فرد متخصص و منظم بالای سر کار است یا یک فرد بی نظم و انشاا.. ماشاا..؟ همه این موارد در شکل ظاهری ، حتی در شکل ارسال بار و بسته بندی مهم است تا نتیجه نهایی در محصول شما …